Vrijdag 17 juni

0900 uur

Opening Kinderspelletjes de Twine

Geheel volgens tradities zijn er dit jaar weer spelletjes voor de basisschoolkinderen op het sportveld! De Oranjevereniging vond het zo jammer dat er met het sluiten van de East Kime geen spelletjes meer zouden zijn en heeft contact gezocht met het bestuur van basisschool De Twine uit IJlst. Dit is de  school waar de Oosthemmer vorig jaar naar toe zijn gegaan. Het bestuur van de Twine heeft samen met de Oranjevereniging niet alleen een sport – en speldag voor de Oosthemmer kinderen van De Twine georganiseerd maar de hele school komt meteen gezellig mee. Basisschoolkinderen die niet op de Twine zitten maar wel een band met Oosthem hebben en mee willen doen kunnen aangemeld worden via oranjevereniging.frl.

De kinderen (of: Olympiërs) komen tussen 09:00 en 09:30 uur aan in Oosthem. De groepen 1 tot en met 3 worden vervoerd in een stoere brandweerwagen van brandweerman Cees Zijsling en groep 4 tot en met 8 komt op de fiets. Wij vinden dat de kinderen een geweldig onthaal verdienen en willen iedereen oproepen om een erehaag in Oosthem (vanaf de feesttent) te vormen zodat de kinderen zich echte Olympiërs voelen. Kom jij ook?

0930 – 1300 uur

Start Kinderspelletjes

Na het onthaal gaan de kinderen om half 10 meteen van start met de spelletjes. Zaklopen, spijkerslaan, eendjes vissen, ei gooien en spijkerpoepen: het komt allemaal voorbij. Kom gezellig langs om de kinderen aan te moedigen en mee te genieten!

1400 – 1700 uur

Klaverjastoernooi

Geef je op bij Annie Boschma of via oranjevereniging.frl. Inleg €3,-

1530 uur

VriMiBo en Oosthemmer Kampioenschap Keezen

Een VriMiBo in combinatie met het eerste echte Oosthemmer Kampioenschap Keezen! Voor alle leeftijden en iedereen die zin in heeft een borrel en/of gezelligheid. Enige wat je mee hoeft te nemen is een ‘goed sin’ en een Keezbord. Je mag je opgeven via onze website oranjevereniging.frl. Opgeven bij de tent mag uiteraard ook maar weest er snel bij  want vol = vol!

Organisatie in samenwerking met master Keezer Luko Koopman.

1930 uur

Battle of the Coaches – Balte as in Wylde

Nadat de Pindakeez is uitgedeeld gaan we verder met de Battle of the Coaches; zij mogen de eer van de buurt verdedigen en gaan schreeuwen tot ze schor zijn, ofwel: Balte as in Wylde. Een geweldig spel dat garant staat voor grote hilariteit!

2130 uur

Baakman & Co - Mad Piano Party

Wegens groot succes in 2014: deze geweldige pianoshow moesten we ook voor dit jaar weer boeken. Met de Mad Piano Party word je overdonderd door het enthousiasme van de muzikanten en het enorme repertoire dat zij in huis hebben. Je kunt zelf nummers aanvragen; voordat je het weet staat de hele tent op z’n kop!

Entree niet-leden en niet-donateurs € 7,50